De Eagle

+31 (0)23 539 3493

EAGLE-ACCESS BV is op dit moment bezig met de ontwikkeling en bouw van de eerste EAGLE. Het ontwerp is gereed en wordt mechanisch en besturingstechnisch verder in detail uitgewerkt. Het geheel wordt door Bureau Veritas getoetst aan de geldende eisen zodat ook zij haar goedkeur hier aan kan geven.

De fabricage van het systeem wordt volledig in Nederland uitgevoerd. Hierdoor kan een  goede kwaliteit bij de bouw van een eerste systeem gegarandeerd worden. Hierbij worden  goede en waar relevant wereldwijd verkrijgbare componenten toegepast. Ook de fabricage zal worden uitgevoerd onder de keur van Bureau Veritas.

De EAGLE valt onder de eisen van man riding crane en walk2work systemen. Wij stellen hoge eisen aan veiligheid en beschikbaarheid om ervoor te zorgen dat het systeem veilig werkt. Het ontwerp is volledig redundant uitgevoerd en daarnaast voorzien van een batterij pakket waarmee het systeem altijd weer binnenboord gebracht kan worden.

Door selectie van goede competente partners, grondige design reviews, een uitgebreide test fase op land en op zee zullen we een zeer hoge beschikbaarheid realiseren. Het systeem moet direct beschikbaar kunnen zijn bij behoefte, net als iedere andere kraan aan boord. Indien ondersteuning gewenst is kan dit op afstand worden geboden.

De bediening van de EAGLE gebeurd vanaf de brug door uw eigen kraan operator met een aanvullende training. Vanaf hier is goed zicht op de operatie wat verder ondersteund wordt met een beeldscherm met camera beelden vanaf de bovenarm. De communicatie met de DP operator is hierdoor heel direct en verder wordt er via gebruikelijke communicatie middelen met het dek en met de cabine gecommuniceerd.

De gebruikers kunnen op het dek of vanaf de superstructure instappen in de cabine. Naast de gebruikelijke communicatiemiddelen kunnen zij zich verlaten op de inmiddels gangbare stoplicht kleuren en akoestische signalen die zichtbaar en hoorbaar zijn in de cabine. Nadat de cabine vanaf het schip is opgetild wordt deze volledig motion gecompenseerd overgezet op het platform waar men uit kan stappen zodra het licht groen is. indien cargo moet worden overgezet wordt de cabine met een quick release losgekoppeld en kan direct de last aangehaakt en met gelijke procedure overgezet worden.

De EAGLE zal in het laatste kwartaal van dit jaar getest gaan worden.